Skaitytoja Reda dalinasi savo įspūdžiais Italijoje

Jei esate aplankę įsimintiną miestą ar valstybę, galite atsiųsti mums tos vietovės aprašymą ir mielai pasidalinsime tuo su visais. Siųsti e-paštu: kolumbokeliones@gmail.com

“Visi keliai veda į Romą…”  ne iš piršto laužtas pasakymas. Roma  ir jos mieste įsikūrusi maža valstybėlė Vatikanas, yra svarbus turistų, o ypatingai katalikų bažnyčią išpažystančių žmonių traukos centras.  Išgirdus Italijos šalies pavadinimą, kyla malonūs prisiminimai iš šios kelionės: šiluma, didinga architektūra, skaniausios picos bei sūriai, puikus vynas ir nuostabus laikas čia.`

Keliavome pigių skrydžių bendrove „Ryanair“, o apsistojome „Casa Simpatia“ svečių namuose, kurie radosi pačiame Romos centre!  Beje, rekomenduoju Casa Simpatia svečių namus, šeimininkas  Paulo labai svetingas, pasitiko mus oro uoste bei nuvežė į apartamentus, pavaišino itališkomis picomis bei vynu, dovanojo knygą apie Romą lietuvių kalba, nuolat domėjosi, kaip mums sekasi šioje šalyje, negana to, lig šiol sukontaktuojam facebook paskyroje.

Turėjom keturias puikias vasario mėnesio dienas Romoje, kiekvienai iš jų pasiskyrėm aplankyti tam tikras miesto sritis. Kadangi visi architektūros paminklai nusidriekę po visą Romos miestą, tad įsigijome metro bilietus trims dienoms. Papasakosiu apie labiausiai man įsimintinas Romos vietas.
Pats ryškiausias ir labiausiai įsidėmėtinas Romos istorinis paminklas, tai amfitiatras Koliziejus, taip, tas statinys, kurį matydavome ant istorijos vadovėlių. Ypatingai gražiai atrodantis vakare, nes būna apšviestas daugybe lempučių.

DSC_0279 (1)

Nuo Koliziejaus matosi įpūdingas statinys, kuris dėl savo baltumo bei puošybos yra dar vadinamas „Vestuviniu tortu“, t.y. Viktoro Emanuelio II paminklas.

Be jokios abejonės, Panteonas, taip pat vienas iš įspūdingiausių Romos objektų. Panteonas yra šventykla, skirta visiems Dievams, kuri šiuo metu turi ir katalikų bažnyčios statusą, bei yra pavadinta Švč. Mergelės Marijos ir Visų Kankinių bažnyčia.

Trevi fontanas, kuris išsiskiria savo dydžiu ir yra turbūt žinomiausias barokinio stiliaus fontanas visoje šalyje. Šis fontanas laikomas nepaprastu bei yra apipintas legendų.  Sakoma, kad tie, kurie norėtų vėl atvykti į Romą, turi atsukti nugarą į fontaną ir dešine ranka per kairįjį petį mesti į vandenį monetą. Jeigu į vandenį bus metama antra moneta, ledenda pranašaujama, kad tai padės susipažinti su italu, o trečioji moneta, netgi garantuos santuoką. Tad šiame fontane monetų išties netrūksta 🙂

Vatikanui paskyrėme atskirą dieną. Šiek tiek teko palaukti eilėje, tačiau netrukus atsidūrėme didžiausioje Romos aikštėje, kuri vadinasi Šv. Petro aikštė (plotis 240m x 340m ilgis).  Kaip tyčia tą dieną, kai buvome Vatikane, popiežius Benediktas 16-tasis pranešė apie savo atsistatydinimą, tad šalia Vatikano driekėsi nemažai žurnalistų, netgi ir patiems teko duoti interviu išsakant savo nuomonę apie šį popiežiaus sprendimą.

Norint patekti ant Šv. Petro bazilikos kupolo, kurio aukštis siekia 136m, teko atstovėti vėl gi nemažą eilę, kur galiausiai reikėjo lipti apvalia ir į aukštį vis labiau siaurėjančia laiptine. Pasiekus tikslą, atsiveria puikūs vaizdai į Vatikaną bei visą Romą.

Apibendrinant, manau, kad kiekvienam verta apsilankyti Italijoje, ypač jos sostinėje. Mes buvome žiemą (vasario mėnesį), tad buvo labai smagu ištrūkti iš lietuviškos baltos žiemos, į pavasarį Italijoje, kur  pilna apelsinų medžių, nuostabios architektūros bei skanaus maisto!