Graikijos perlas – Kreta (II dalis)

Norėdami nepraleisti naujienų, spauskite LIKE ant mūsų Facebook puslapio

Tęsiame pasakojimą apie trumpas atostogas Kretoje! Šioje antroje ir paskutinėje dalyje papasakosiu, kuo yra ypatingi Kretos paplūdimiai ir jos nuostabi gamta. Gero skaitymo! Pirmą dalį rasite čia.

Priminsiu, jog Kretoje automobiliu keliauti nėra būtina. Saloje yra puikiai išvystyta kelių infrastruktūra, todėl visas lankomiausias vietas galite pasiekti autobusais. Žinoma norint aplankyti atokiausius paplūdimius, automobilis ar motociklas tikrai praverstų.

Kelionė į Falasarną

Papusryčiavę viešbutyje, nieko nelaukiame ir keliaujame į Chanijos autobusų stotį, kuri nuo mūsų viešbučio apie 25 min kelio. Autobusų stotyje žinoma mums ir vėl ,, pasiseka'' ir mūsų autobusas vėl vėluoja... Sutapimas ar ne, bet 2h bėgyje, kiek stebėjome kitus maršrutus, pavėlavo tik mūsiškis. Tai jau antras kartas iš eilės, tačiau tai mums  nuotaikos negadina!
Pagaliau įsėdę į autobusą, keliaujame į Falasarnos paplūdimį. Kiekviename autobuse be vairuotojo yra ir darbuotojas, kuris tikrina bilietus bei žmonėms praneša, kada jiems išlipti iš autobuso, nes dauguma keliautojų yra turistai. Čia mus šiek tiek nustebino vyrukas, kuris tikrina bilietus, nes pasakė jog gėrimai autobuse yra uždrausti ir aš kalbu ne apie alkoholinius gėrimus. Nelabai supratome tokio draudimo esmės, kai lauke 26 laipsniai šilumos ir keliauti reikia daugiau nei pusantros valandos.
Važiavimas iš Chanijos į Falasarną tikrai neprailgsta, nes pirmoji kelio dalis yra palei jūros krantą. Pakeliui iš toli matėme pusiasalį, kur randasi viena iš žymiausių Kretos lankytinų vietų ,,Balos''. Deja į šią vietą taip ir nenuvykome, dėl ko save vėliau labai graužėme...
Kodėl verta aplankyti Falasarnos paplūdimį? Nes skaitėme apie jį anksčiau ir girdėjome nemažai gerų atsiliepimų, jog tai vienas gražiausių paplūdimių Europoje! Kai ten atvykome pilnai tam pritarėme. Pakilę autobusu į kalnus, prieš mus atsivėrė pasakiškas vaizdas.

dsc_0095Mes jau Falasarnoje!

Falasarnos pavadinimas toks pats gražus kaip ir pati vieta, kuri mums nuo šiol asocijuojasi su atostogomis ir šiltais prisiminimais. Atvykus į šią vietą, norisi eiti kuo greičiau į paplūdimį, kuris yra tikrai platus! Priminsime, jog keliavome spalio mėnesį, todėl paplūdimys buvo pustuštis, kas tikrai džiugino.

2-1
   Sakoma, jog Kretoje yra 4 jūros, nors tai ta pati Viduržemio jūra. Tačiau iš visų Kretos pusių, jūros krantai ir bangos yra skirtingi, kas įtikino ir mus atvykus į Falasarną. Palyginus Chanijoje jūra yra labai rami ir visomis atostogų dienomis buvo rami kaip ežeras. Atvykus į Fasalarną vaizdas pasikeitė kardinaliai! Čia vėjas daug stipresnis ir pamatėme bangas, ko nematėme Chanijoje. Iš tikrųjų čia buvo taip smagu, jog nesinorėjo lipti iš vandens nors ir nesame dideli vandens mėgėjai. Falasarnoje jūra atrodė tikrai graži ir skaidri, be to čia pastebėjome dar vieną skirtumą nuo Chanijos. Chanijoje jūros gylis didėja tolygiai nuo kranto, o Falasarnoje kadangi bangavimas didesnis, todėl ir prie pat kranto kai kuriems žmonėms gylio pilnai užteko. Falasarnos kaip ir visos Kretos paplūdimiai nėra nuobodūs ir kiekviename paplūdimyje galite rasti uolų, kur galima stebėti jūros bangas besidaužančias į uolienas arba pamatyti gulinčius nudistus.
     Pabuvus paplūdimyje, keliavome link autobuso stotelės, čia jie keliauja kas porą valandų, todėl būtinai reikia žinoti tikslų jų grafiką, kurį galima rasti stotyse. Mūsų nuomone lankantis Kretoje, būtų nuodėmė neaplankyti nuostabaus Falasarnos paplūdimio, kuris paliks įspūdį visam laikui. Tikrai nepagailėkite dienos aplankyti šį išskirtinį žemės lopinėlį!

Samarijos tarpeklis!

Pagaliau išaušo ta diena, kai nusprendėme keliauti į Samarijos tarpeklį. Į tarpeklį nusprendėme keliauti likus 2 dienoms iki atostogų pabaigos ir kaip vėliau paaiškėjo šis sprendimas pasiteisino. Samarijos tarpeklis yra didžiausias tarpeklis Europoje ir yra tikrai įspūdingas! Keliaujant po Kretą, daug kur buvo plačiai reklamuojamos ekskursijos į šią vietą, kaip viena lankomiausių Kretos įžymybių. Kai ten atvykome, supratome jog nepasigailėsime!
      Kelias iki Samarijos tarpeklio yra taip pat ne ką mažiau įspūdingas nei pats tarpeklis. Spalio mėnesį iš Chanijos autobuso stoties iki Samarijos tarpeklio vyko tik du reisai. Norintiems ilgiau pasnausti, teks šį malonumą atidėti kitai dienai, nes autobusai važiuoja tik ryte. Važiavimas iki Samarijos tarpeklio vyksta keliais ir serpantinais į kalno viršų ir susidaro toks įspūdis, jog jau pasiekei aukščiausią kalno tašką, tačiau autobusas vis kyla ir kyla aukštyn!  Nuo kalno viršaus atsiveria neblogi vaizdai į kalnus ir į jūrą!

4-1

Kretoje yra dvi gyvūnų rūšys, kurias tikrai turite dažnai pamatyti. Tai katės mieste ir ožkos kalnuose ar kalnuotose vietose! Ne išimtis su ožkomis buvo ir keliaujant į Samarijos tarpeklį, jų ten tiesiog šimtai, o kai kurios tokios drąsios (ar kvailos), jog guli tiesiog vidury kelio ir nė nesiruošia keltis, kai pro jas važiuoja automobiliai.

12 Į Samarijos tarpeklį automobliu?

Jei po Kretą ruošiatės keliauti automobiliu ir norite keliauti į Samarijos tarpeklį, pamirškite šį variantą! Samarijos tarpeklis yra maždaug 13 km. ilgio ir didžiąją laiko dalį leisitės nuo kalno, todėl jei ruošiatės pereiti visą tarpeklį, tai galima sakyti pasirašysite sau mirties nuosprendį 🙂 Kadangi vienintelis kelias grįžti į pradinį tašką, tai grįžti pėsčiomis atgal kuopiant į kalną, kas bus dar sunkiau nei leidžiantis nuo jo. Todėl į tarpeklį keliauti reikia tik autobusu. Automobiliu galima keliauti, tik tuo atveju jei nesiruošiate eiti į žygį per tarpeklį, o atvažiavote tiesiog nusifotografuoti.

Žygis prasideda!

Autobusas išleidžia prie pat tarpeklio įėjimo. Kaina į tarpeklį yra 5 eurai asmeniui. Parkas gali būti uždarytas laikotarpiais, kai pakyla vandens lygis, bet kaip supratome tai gali būti tikrai ne vasaros metu. Vos tik įžengus į tarpeklį, atsiveria nuostabūs vaizdai!

Per visą parką eina vienas takas, todėl pasiklysti neįmanoma. Be to dažnai pamatysite ženklus, jog draudžiama palikti taką, nes tai pavojinga jūsų gyvybei. Iš tikrųjų tam 100% pritariame, einant tarpekliu reikia visada išlikti budriam. Dažnai taip pat sutinkamas ženklas, dėl krentančių akmenų, todėl pavojingiausios vietos yra apstatytos tvoromis. Kai kurios vietos yra ypatingai pavojingos, todėl pamatysite ženklus įspėjančius tas vietas pereiti greičiau ir neužsilaikyti juose.
    Per visą parką padaryta apie 10 stotelių, kuriose rasite šaltinio vandens, tualetus bei suoliukus su stalais. Rekomenduojame bent kas antroje stotelėje sustoti ir pasistiprinti, nes ėjimas tarpekliu yra tikrai varginantis.  Mums su oru labai pasisekė, temperatūra buvo apie 25 laipsniai, tačiau dažnai saulę dengė medžiai, todėl karšta nebuvo. Maršruto pradžioje lipant žemyn nuo kalno, teko pamatyti apgaulingą vaizdą! Iš viršaus pasirodė jog apačioje teka upė, tačiau nusileidus žemyn pamatėme, jog tai tik mėlynai balti akmenys!

Tarpeklio kelias yra tikrai įdomus ir nenuobodus! Visas reljefas ir kelias tarpekliu yra skirtingas ir vis atsinaujinantis, todėl tikrai nepasirodys, jog tai jau kažkur matyta. Pati kelio pradžia yra pati stačiausia, su  laipteliais iš akmenų tačiau kartu gali būti labai pavojingi, nes vienas neatsargus žingsnis ir galite nespėti sustoti krentant žemyn! Kelionė tarpekliu trunka apie 4h , todėl visada turite būti atidūs ir žiūrėti kur statote koją.

Kelionei į Samarijos tarpeklį būtinai pasirinkite patogią avalynę ir tai tikrai turi būti ne šlepetės! Turėkite kuprinę su vandeniu ir maistu, nes keliaujant tikrai reikia daug jėgų bei pasistiprinimo. Kelionė tarpekliu dar įdomi tuo, jog su jumis keliaus ir šimtai turistų iš kitų valstybių, todėl tikrai nesijausite vieniši šiame didžiuliame parke. Mūsų nuostabai į žygį pasileido, net labai garbaus amžiaus pensininkai, kuriems neatrodė jog tai labai sunkus iššūkis.

Labai įdomi vieta sutinkama viduryje parko. Tai apleistas kaimelis, kurio gyventojus prieš 5 dešimtmečius iškeldino Graikijos vyriausybė. Tikrai būtų įdomu pamatyti, juos gyvenant tokiomis nepaprastomis sąlygomis, kai šalia nėra jokių civilizacijos požymių. Deja nuotraukų padaryti šioje vietoje padaryti nepavyko. Tame kaimelyje turėjo būti mūsų stotelė, kurioje turėjome pietauti, tačiau dėl užpultų širšių pulko teko greičiau palikti tą vietą. Įdomus faktas yra tas, jog viso Kretoje buvimo metu, mes nesutikome nei vieno uodo! Ar įsivaizduojate tokią situaciją? Nei Chanijoje, nei Samarijos tarpeklio miškuose, niekur! Toks jausmas, jog jie negyvena šioje saloje. Aišku uodus Kretoje kompensuoja katės, kurių čia tiesiog gausybė.
     Grįžtant prie tarpeklio, tai kelias link finišo tiesiosios darėsi tik vis įdomesnis, nes jau ėjome tuo tikru tarpekliu, kur atstumas tarp dviejų uolų tik 10 metrų ir mažiau! Visur gulėjo didžiuliai akmenys ir tekėjo siauras upelis, kuris pavasarį turbūt pavirsta į upę.

Būdamas šiame tarpeklyje pasijauti labai mažas, lyg kruopelytė viso to, kas yra šiame parke. Finalą vainikuoja ,,Geležiniai vartai''! Taip vadinama vieta, kur tarpas tarp dviejų kalnų yra tik 3 metrai, nors iš akies atrodo šiek tiek didesnis. Baigiantis parkui, prie išėjimo mus nustebino kaip ir daugelį turistų, dar vienas patikrinimo punktas, kur prašė parodyti savo parko bilietus. Daug turistų, juos jau buvo išmetę todėl jų neturėjo, nors tai pasirodo nieko nepakeitė ir niekas dėlto nieko nesakė.
     Baigiantis parkui, jus pasitiks kavinukės, kuriose galėsite atsigerti šalto alaus ar šviežiai spaustų apelsinų sulčių, žinoma ir kainos bus nelabai draugiškos, todėl teks paploninti piniginę, ką padarėme ir mes, nes jautėmės to nusipelnę!
      Vienintelis kelias iš Samarijos parko grįžti atgal į Chaniją, yra kelionė keltu iki vieno miestelio (iškrito iš atminties 🙂 ), o iš ten toliau jau autobusu iki pat Chanijos. Baigiantis Samarijos tarpekliui, prie jo išėjimo stovi autobusiukai, kurie veža už 2 eurus prie jūros, iš kur išplaukia keltas. Čia suklydome ir mes. Pasirodo, jog ta kelionė nuo parko iki jūros trunka, vos 2-3km, todėl gailėjomės išleidę po 2 eurus už bilietus, juk nuėjome jau 13, kodėl nenuėjus dar 3?
      Atvažiavus prie jūros, iškart nusipirkome bilietus į keltą, kuris turėjo pajudėti už 2h, todėl kaip ir visi kiti, turėjome šiek tiek laiko pasimėgauti saule bei jūra, kurios krantai čia jau vėl buvo kitokie nei Falasarnoje ar Chanijoje!

Pakrantės smėlis buvo juodas, bet labiausiai nustebino jūros gylis. Dar neteko  matyti, jog galima būtų nuėjus nuo kranto 5 metrus, jau nesiekti dugno! Pasimaudę šiek tiek ir pasimėgavę jau besileidžiančios saulės spinduliais, nuėjome link kelto, kuris randasi prie pat paplūdimio.

Kelionė keltu neprailgo, nes mus kaip ir visų atostogų metu lydėjo puikus oras. Keliavome jau leidžiantis saulei, todėl vaizdai buvo pasakiški!

Apibendrinant kelionę į Samarijos tarpeklį, galime drąsiai teigti, jog tai buvo viena  iš geriausių kelionės dienų. Labai savimi didžiavomės, jog įveikėme didžiausią Europoje tarpeklį bei praleidome puikiai laiką.  Tiesa, kitą dieną, kojos buvo liaudiškai tariant ,,medinės'', todėl nieko nesinorėjo daryti, tik  gulėti paplūdimyje. Siūlytume ir jums į Samarijos tarpeklį keliauti atostogų pabaigoje arba atsižvelgiant į orus.
     Kelionė į Kretą gavosi kaip būna dažnai, brangesnė nei planavome, tačiau pateisino lūkesčius daugiau nei tikėjomės. Keliavome su šiokia tokia rizika, dėl oro temperatūros, nes Spalio mėnesį temperatūra Kretoje ima vėsti, tačiau mums labai pasisekė ir kiekvieną dieną džiaugėmės 25 - 27 laipsnių šiluma ir saule. Per visą savaitę lijo tik kartą ir tai tik 10 min! Kretos sala mums tikrai paliko gerus įspūdžius ir tikimės, jog čia dar sugrįšime! Ačiū, jog skaitėte ir už kelių  dienų laukite kito pasakojimo apie prabangujį Dubajų! Iki greito.

Graikijos perlas - Kreta (I dalis)